Referat af generalforsamling 2024

Amatørteateret Charlottentotterne. Onsdag den 17. april 2024

1. Valg af dirigent: Karina blev valgt

2. Valg af referent: Karina blev valgt

3. Valg af stemmeudvalg: Vi vælger dem hvis det bliver aktuelt

4. Fremlæggelse af dagsorden: Karina konstaterede at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt. Derefter blev dagsordenen fremlagt.

5. Bestyrelsens beretning. Vi startede med at øve på ”Ægtemand i knibe” som vi opførte i marts. Det var godt besøgt, 88 publikummer på 4 forestillinger. Lars fik den vanvittige ide at det kunne være fedt at opføre ”Kærestebreve” og søgte om tilladelse. Stykket er til professionelle, så det var ikke helt uden kamp, men det lykkedes og i november kunne vi invitere publikum indenfor til helt intimt og minimalistisk teater. Vi fik tilladelsen meget sent, så vi nåede ikke at annoncere i mere end et par uger. Alligevel nåede vi op på 98 publikummer på 4 forestillinger. Vi søgte DATS om tilskud til opførselsafgiften og fik det bevilliget. Vi søgte og Kulturelt samråd om et tilskud til lamper. Vi havde fået et tilbud hjem på 52.000kr og håbede at de ville dække det halve, men vi fik hele beløbet så nu er vi gået 100% LED på scenen.

6. Regnskab og budget. Karina fremlagde bestyrelsens forslag til budget og Regnskabet for 2023. Begge blev godkendt.

7. Indkomne forslag: Ingen

8. Fastsættelse af kontingent: Vi vedtog at fortsætte med det nuværende kontingent på 100kr for alle medlemmer.

9. Fremtidsplaner. Lars har 6 tekster hjemme til gennemlæsning for at finde næste stykke. Der blev udtrykt ønske om noget mere seriøst denne gang, så vi skifter lidt.
Vi arbejder videre med planerne om Karius og Baktus, Lars er i kontakt med foreningspuljen om evt. tilskud/underskudsgaranti.
Lars er ved at undersøge priser på publikumspodie og har indhentet 3 tilbud. Vi undersøger om der er mulighed for tilskud til dette fra f.eks. foreningspuljen, da det ikke er helt billigt.
Karina nævnte at DATS afholder modulkurses i instruktion og hvis nogen er interesseret i at instruere, så er her en god mulighed for at få noget god basisviden.  Hvis du kunne tænke dig at prøve at instruere, så skriv en mail til bestyrelsen på info@charlottentotterne.dk så vi kan finde ud af hvor stor interessen er. Foreningen dækker kursusgebyret, men ophold og transport skal i selv arrangere og DATS ligger i Odense.

10. Valg af bestyrelse.
– Lars blev genvalgt
– Karina blev genvalgt
– Buster blev genvalgt

11. Valg af suppleanter til bestyrelsen.
– Hanne blev genvalgt som suppleant

Bestyrelsen består herefter af
– Lars Hansen: Formand
– Karina Grøn Henriksen: Næstformand og Kasserer
– Buster Pedersen: Bestyrelsesmedlem
– Karin Jensen: Bestyrelsesmedlem
– Anne-Marie Kehlet Olsen: Bestyrelsesmedlem
– Hanne Grøn Rügge: Suppleant

12. Valg af 1 revisorer samt 1revisorsuppleant.
– Jonas Kryger blev valgt som ny revisor

13. Valg til udvalg.
– Tekster: Jonas, Buster, Lars og Anne Marie
– Teknik: Lars og Jens
– Sommerfest: Karin og Karina
– Rekvisitrummet er færdigt, så det udvalg blev nedlagt.

14. Eventuelt: Vi holder sommerfest den 17. August i Karin og Brunos sommerhus. Det vil være muligt at overnatte.